۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

تست کرونا در منزل ؛ راحت ترین روش

مراکز درمانی و بیمارستان‌ ها در وهله ی اول گزینه ی مناسبی جهت گرفتن تست کرونا نمی‌ باشند، زیرا خطر شیوع ویروس در این اماکن بسیار بیشتر از جاهای دیگر می‌ باشد. توصیه می‌ شود تنها افرادی که علائم اولیه ی ابتلا به ویروس کرونا را دارند برای اقدام به تست به این اماکن مراجعه نمایند.

با این‌ وجود دانشمندان درصدد راه‌ حلی جهت انجام تست کرونا در منزل و کم نمودن جو خطرناک برای عموم مردم بودند و توانستند با طراحی یک تست ساده و راحت در خانه این بحران را مدیریت نمایند. برای این کار معمولاً دو تست وجود دارد: تست PCR و آنتی‌ بادی که در تست PCR عفونت فعال در بدن سنجیده می‌ شود و در آنتی‌ بادی قوای سیستم ایمنی بدن در مواجهه با این ویروس مورد بررسی قرار می‌ گیرد و جواب آزمایش‌ در کمتر از ۲۴ ساعت هم به صورت تلفنی و هم آنلاین قابل دریافت است که البته در مواقعی نیاز به انجام تست فوری کرونا وجود دارد.

زمانی‌ که افراد مشکوک به کرونا نیاز به تست فوری کرونا دارند می‌ توانند از تست فوری استفاده نمایند که با ۲ روش PCR و تست آنتی‌ بادی انجام می‌ شود. در روش PCR دو ژن مورد بررسی قرار می‌ گیرد و آن ژن‌ های SARS و COV هستند. برای این تست به وسیله ی یک سواب مخاط بینی یعنی قسمت انتهایی حلق برداشته می‌ شود. سپس بر روی آن آزمایش‌ های لازم انجام می‌ گردد.

( REACTION POLYMERASE CHAIN) در روش آنتی‌ بادی نیز نمونه ی خون فرد بیمار جهت تشخیص آنتی‌ بادی‌ هایی که بر علیه ویروس کرونا تولید شده‌ است گرفته می‌ شود. برای انجام این کار از افراد حاذقی که در این کار مهارت دارند خواسته می‌ شود که نمونه‌ گیری تست فوری کرونا را با رعایت تمامی پروتکل‌ های بهداشتی انجام دهند و نمونه ی گرفته‌ شده را به‌ سرعت به آزمایشگاه‌ های تایید شده‌ ی وزارت بهداشت ارسال نمایند. جواب تست کرونا در کمتر از ۴ ساعت مشخص می‌ شود.

تست کرونا در منزل

نشانه های بارز کرونا چیست؟

کرونا ویروس از طرق مختلفی می‌ تواند افراد بسیاری را درگیر نماید. این ویروس تنفسی علائم مختلفی دارد که ممکن است شدت و ضعف آن از یک فرد نسبت‌ به فرد دیگر متفاوت باشد. به تجربه ثابت شده‌ است که کسانی که دارای بیماری‌ های زمینه‌ ای مانند ناراحتی‌ های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون و غیره هستند بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا می‌ باشند. همچنین کسانی که دارای کهولت سن هستند به‌ طور مثال رنج سنی ۶۰ سال به بالا زودتر درگیر بیماری می‌ شوند.

علائم و نشانه‌ های کرونا عبارت‌ اند از : تب، سرفه‌ های خشک، خستگی و بی‌حالی. برخی علائم دیگر شامل بدن درد، تنگی نفس و گلو درد نیز می‌ باشد. در بعضی از موارد تهوع، اسهال و آبریزش بینی هم اضافه می‌ شود. در علائم خفیف فرد باید خود را در یک فضای بسته، به دور از دیگران قرنطینه نماید. فضایی که سالم و ایزوله باشد و با توصیه‌ های پزشک معالج درمان خود را به‌ طور مؤثر در پیش بگیرد.

نشانه های کرونا ویروس به‌ طور معمول بین ۲ تا ۱۴ روز آشکار می‌ گردد که این نشانه‌ ها هم می‌ تواند خفیف باشد و هم می‌ تواند بسیار شدید عمل کند. به دلیل این‌ که دائماً علائم بیماری تغییر می‌ کند نمی‌ توان به طور قطع راجع به تمام نشانه‌ های آن صحبت نمود، اما علائمی که ذکر شد جزء شایع‌ ترین علائم این ویروس پیچیده و سر سخت می‌ باشد. در کنار مواردی که بیان شد وجود چند نشانه در بیمار بسیار خطرناک است و باید بلافاصله به اورژانس مراجعه نماید:

۱_ احساس فشار و درد مداوم در ناحیه‌ ی قفسه‌ ی سینه.

۲_ گیجی ناگهانی.

۳_ تنفس سخت و مشکل.

۴_ ناتوانی در بیدار شدن و بیدار ماندن.

۵_ رنگ‌ پریدگی که به‌صورت تغییر رنگ در چهره و لب ها و ناخن های فرد به وجود می‌ آید و علت آن هم کم شدن اکسیژن خون و درگیر شدن ریه ی شخص است.

پس از مشاهده ی هر گونه علائم شدید بیماری کوید ۱۹ حضور به موقع نزد پزشک برای سلامتی فرد الزامی می باشد.

تست کرونا در منزل

قیمت تست کرونا در منزل به چه صورت است؟

قبل‌ از این‌ که تست کرونا در منزل را انجام دهید بهتر است که از تمام نشانه‌ های شایعی که مربوط به ویروس کرونا است مطلع گردید تا بی سبب خود را به زحمت و دردسر نیاندازید. گاهی از مواقع به دلیل ترس و عدم شناخت کافی از علائم ویروس به درمانگاه‌ ها مراجعه می‌ نمایید که این کار خود بسیار خطرناک است و احتمال ابتلا به ویروس را چند برابر می‌ کند.

اگر می‌ خواهید قیمت تست کرونا در منزل را بدانید باید به شما بگوییم که هزینه ی این تست بر مبنای خدماتی است که به افراد ارائه می‌ شود. علاوه‌ بر آن سرعتی که در پاسخ‌ دهی به تست کرونا وجود دارد نیز تعیین‌ کننده ی قیمت آن می‌ باشد. همان‌ طور که قبلاً بیان شد تست ویروس کوید ۱۹ با دو روش تشخیصی PCR و آنتی‌ بادی انجام می‌ گردد که انجام هر کدام از آنها روند به خصوصی را دارد. در حال حاضر قیمت انواع تست کرونا عبارت است از:

۱_ پاسخ‌دهی ۲۴ تا ۴۸ ساعته: ۳۸۰ هزار تومان.

۲_ ۵ الی ۱۲ ساعت: ۴۵۰ هزار تومان.

۳_ تست PCR و آنتی‌ بادی ۶۰۰ هزار تومان.

۴_ پروازی: ۴۹۰ هزار تومان.

۵_ چکاب و تست پی سی آر ۶۰۰ هزار تومان.

قیمت‌ هایی که مشاهده می‌ کنید با همدیگر متفاوت هستند و علت آن‌ هم شرایطی است که هر فرد نسبت‌ به افراد دیگر خواهد داشت. به‌ طور مثال کسانی که قصد مسافرت‌ های خارجی را دارند باید هر چه زودتر جواب آزمایش کرونای آنها آماده گردد تا مجوز پرواز این افراد صادر گردد. از این‌ رو آزمایشگاه‌ های تشخیص کرونا تست این افراد را به‌ سرعت مورد بررسی قرار می‌ دهند و در واقع کار آن‌ها در اولویت قرار می‌ گیرد تا نتیجه هر چه زودتر مشخص گردد و همین امر موجب بیشتر شدن هزینه ی تست می‌ شود، البته تعرفه ی موجود قیمت به روز است و ممکن است با گذشت زمان دچار تغییراتی شود.

تست کرونا در منزل

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top