۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

اهمیت تست کرونا در منزل

امروزه کرونا به یک بیماری ویروسی جهانی تبدیل شده است و روزانه افراد زیادی به این بیماری مبتلا می شوند.
به همین دلیل برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری و پیشگیری از ورود افراد مبتلا به جامعه بهتر است که تست کرونا در منزل صورت گیرد.
قیمت انجام تست کرونا در منزل نیز دقیقا مانند انجام این تست در مراکز درمانی می باشد و مدت زمان لازم برای پاسخگویی به این تست نیز دقیقا همانند تست های گرفته شده در آزمایشگاه می باشد.
مدت زمان لازم جهت مثبت شدن و یا منفی شدن تست کرونا در منزل در حدود ۲۴ ساعت می باشد.
البته با گذشت حدود دو سال از این بیماری امروزه کیت های فوری تولید شده اند و این کیت ها به صورت فوری به وجود یا عدم وجود ویروس کرونا پاسخ می دهند.
مدت زمان لازم برای مثبت شدن و یا منفی شدن ای تست ها حدود ۵ دقیقه می باشد.

 

تست کرونا در منزل

برای انجام تست های فوری بهتر است که هر دو نمونه تست یعنی تست بزاق و تست بینی از فرد بیمار گرفته شوند.
زیرا در این صورت جوابدهی تست صحیح تر خواهد بود زیرا ویروس کرونا گاهی مواقع فقط در بزاق دهان اشخاص بیمار وجود داشته باشد و در این مواقع اگر فقط از مخاط بینی تست گرفته شود نتیجه ی تست منفی خواهد شد.
گاهی موارد ویروس فقط درون مخاط بینی افراد بیمار وجود دارد و اگر فقط از بزاق تست گرفته شود باز هم پاسخ تست منفی خواهد بود.
همچنین بهتر است که تست کرونای افراد مسن و سالخورده و افراد زمین گیر و خانم های باردار در منزل انجام شود .
زیرا در صورت منفی بودن تست کرونای این اشخاص احتمال مبتلا شدن به کرونا به دلیل حضور در آزمایشگاه های تست کرونا بسیار کاهش می یابد.

 

تست کرونا در منزل

در برخورد با افراد کرونایی این موارد را رعایت کنید

در اثر برخورد با افراد کرونایی از ماسک های ضخیم سه بعدی و یا از دو عدد ماسک پارچه ای استفاده کنید.
فاصله با این افراد را در حدود ۲ متر رعایت کنید و پزشکان و پرستاران و یا افرادی که تست کرونا می گیرند و قادر به حفظ کردن فاصله ی دو متری از افراد کرونایی نیستند بهتر است که علاوه بر ماسک از شیلد نیز استفاده کنند تا خطر ابتلای آن ها به کرونا به حداقل برسد.
سرویس بهداشتی و حمام افراد کرونایی را از خود جدا کنید و در صورت عدم امکان پذیری این امر پس از خروج شخص کرونایی از سرویس بهداشتی و حمام اقدامات لازم در جهت ضد عفونی کردن کامل فضای سرویس بهداشتی مانند استفاده از الکل و وایتکس را انجام دهید.
هرگز از صابون های جامد مشترک با شخص کرونایی استفاده نکنید و در این شرایط بهتر است که از صابون های مایع استفاده نمایید.
یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در هنگام رویارویی با شخص کرونایی باید از آن پرهیز کنید دست زدن به لباس ها و وسایل شخص کرونایی می باشد.
به همین دلیل گفته می شود که اتاق و تمام وسایل فرد کرونایی در ۲۱ روز اول باید از اشخاص سالم جدا باشد.

 

تست کرونا در منزل

زباله های مربوط به این اشخاص مانند دستمال کاغذی های استفاده شده توسط شخص کرونایی باید درون دو نایلون ضخیم و گره داده شده قرار گیرند.
این کار بهتر است توسط خود شخص انجام شود زیرا این زباله ها منبع ویروس هستند.
در صورتی که مادران شیرده به ویروس کرونا مبتلا شدند برای جلوگیری از ابتلای نوزاد به کرونا در هنگام شیر دادن به نوزاد از دستکش چند عدد ماسک و شیلد استفاده کنند در این صورت احتمال ابتلای نوزاد به کرونا بسیار کاهش پیدا می کند زیرا ویروس کرونا درون شیر مادر وجود ندارد.

وقتی کرونا گرفتم چی بخورم؟

در هنگام ابتلا به کرونا اولین اقدامی که باید انجام دهید جدا کردن محیط زندگی خود از سایر اشخاص می باشد.
هنگامی که به کرونا مبتلا شدید به مدت سه هفته در خانه بمانید و از حضور در جامعه پرهیز کنید و در روزهای ابتدایی ابتلا به کرونا یک تب سنج کنار خود داشته باشید و مدام درجه حرارت بدن خود را اندازه گیری کنید و در صورتی که تب شما بیشتر از ۴۱ درجه سانتیگراد بود به پزشک مراجعه کنید زیرا تب بالای ۴۱ درجه به آنزیم های کبدی و به کلیه ها آسیب می رساند.
در هنگام مبتلا شدن به کرونا میزان مصرف ویتامین سی را افزایش دهید و آن را به ۲۰۰۰ میلی گرم در روز که معادل دو عدد قرص جوشان ویتامین سی ۱۰۰۰ میلی گرمی می باشد برسانید و همچنین در این دوران از خوردن میوه های تازه مخصوصا میوه هایی که سرشار از ویتامین سی هستند مانند آناناس و انبه و پرتقال غافل نشوید.
در هنگام ابتلا به کرونا میزان مصرف غذاهای کلسیم دار را به حداقل برسانید و به جای آن از سبزیجاتی مانند هویج و جعفری استفاده کنید.
بهترین غذا برای دوران کرونا سوپ رقیق و داغ می باشد در تهیه ی سوپ از سبزیجاتی مانند فلفل دلمه، هویج و قارچ به میزان فراوان استفاده نمایید و از لبنیاتی مانند شیر و یا خامه هرگز در تهیه ی سوپ استفاده نکنید زیرا این لبنیات می توانند بیماری شما را تشدید کنند.
استفاده از شکلات تلخ و قهوه به دلی وجود کافئین در دوران کرونا بسیار مفید می باشد و به افراد کرونایی توصیه می شود.
در هنگام ابتلا به بیماری کرونا حتما به پزشک معالج مراجعه نمایید و از خوردن قرص و داروهای سر خود پرهیز کنید.

 

تست کرونا در منزل

آشامیدن چای و مایعات در دوران کرونا را به حداکثر برسانید زیرا مایعات گرم تا حدود زیادی به دفع ویروس از راه معده کمک می کنند.
در صورت از دست دادن حس چشایی و حس بویایی با تقویت کردن این دو حس به بازگشت آن ها کمک کنید و برای تقویت حس چشایی آدامس های تند نعنایی بجوید و برای بازگشت حس بویایی از رایحه درمانی و بخور درمانی استفاده کنید.
البته نا گفته نماند که بازگشت حس بویایی و چشایی بعد از کرونا به حدود ۴ الی ۶ ماه زمان نیاز دارد زیرا ویروس کرونا منجر به تخریب عصب های بینی و زبان می شود و مدت زمان لازم برای بازسازی این عصب ها حدود ۶ ماه می باشد.
حدود یک ماه پس درمان شدن و رهایی از ویروس کرونا بهتر است که آزمایش قندخون و کبد و کلیه انجام دهید تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل فرمایید.
برای انجام تست کرونا در منزل می توانید با ما تماس بگیرید.

 

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top