۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

نمونه های مورد نیاز برای تست های pcr چیست؟

نمونه های تست های pcr چیست ؟ نمونه های مورد نیاز برای تست های pcr چیست ؟ علائم اصلی بیماری کرونا چه عواملی می باشند ؟ در چه شرایطی باید تست کرونا بدهیم ؟ بهترین نوع از تست کرونا کدام تست می باشد ؟ و … سوالاتی می باشد که ممکن در ذهن افراد در خصوص بیماری کرونا ایجاد شود .
در ادامه این مقاله به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت و بیشتر در رابطه با علائم و تست های بیماری کرونا اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
همانطور که می دانید امروزه یکی از مشکلات و چالش هایی که تمام دنیا را درگیر خود کرده است بیماری کرونا یا همان ویروس کووید ۱۹ می باشد که از سال ۲۰۱۹ ( ۹۸ شمسی ) ظاهر شد و به سرعت در تمام دنیا انتشار پیدا کرد و تا کنون نیز در حال گسترش است و جان هزازان و یا شاید میلیون ها نفر را در روز می گیرد .
این بیماری به سرعت به افرادی که به هر دلیلی در معرض ویروس قرار گرفته اند انتقال پیدا میکند، به همین دلیل است که باید خیلی زود این بیماری تشخیص داده شود تا مانع از انتشار بیشتر ان به افراد دیگر شویم.

تست های pcr
بیماری کرونا دارای برخی از علائم کلی می باشد که این علائم مهم ترین نشانه از بیماری کرونا می باشند ( در قسمت های بعدی مقاله بیشتر درد رابطه با علایم کووید ۱۹ صحت خواهیم کرد .
همه افراد در صورت مشاهده این علائم ،مشکوک به بیماری کرونا هستند.
اما باز هم به طور صددرصد نمی توان گفت که وجود تنها این علائم نشان دهنده کرونا است چرا که بیماری های دیگر همانند سرماخوردگی شدید ، انفولانزا و … نیز علائم خیلی شبیه به کرونا دارند، پس در این شرایط است که شما با انجام برخی از تست های کرونا باید از وجود این بیماری مطمئن شوید.
کرونا دارای تست های مختلفی می باشد که برخی از شایع ترین این تست ها عبارت است از : تست های pcr ( پی سی ار ) یا همان تشخیص عفونی ، تست های انتی بادی ،‌تست های انتی ژن ، کیت های تشخیص بیماری کرونا و …
رایج ترین تست ، تست های pcr است که از زمتن انتشار کرونا در سراسر دنیا برای تشخیص این بیماری از این تست ها استفاده می شود. در قسمت بعد در رابطه با این تست بیشتر شما را راهنمایی خواهیم کرد .

تست های pcr

راهنمایی کامل تست های pcr

تست های pcr یکی از تست های تشخیص بیماری کرونا می باشد.در این قسمت از مقاله سعی خواهیم کرد که یک راهنمایی کلی از تست های پی سی ار در حوصله این مقاله برای شما بیان کنیم .
مهم ترین اطلاعاتی که در رابطه با تست های pcr شما نیاز دارید عبارت است از :‌
۱ ) نحوه انجام : معمولا برای گرفتن تست pcr از شما از یک سوآب پنبه ای که اندازه ان به طور استاندارد ۱۵ سانتی متر است استفاده می کنند.
سوآب را به درون بینی شما به اندازه تقریبا پانزده ثانیه حرکت می دهند تا بتوانند از مایع درون بینی شما نمونه برداری کنند. سپس این نمونه ها به ازمایشگاه ها ارسال میشود تا تست های لازم روی ان انجام شود.
۲ ) محل های نمونه برداری در PCR : معمولا از مایع درن بینی نمونه برداری اتجام می گیرد اما ممکن است که بنا به عوامل مختلفی دکتر نمونه گیری ها را از قسمت های دیگر همانند دهان و حلق ( اوروفارنژیال ) ، جلوی حفره ی بینی ( حفره ی قدامی بینی ) ، سرفه ی مرطوب یا پروداکتیو ( خلط دار ) و … انجام دهند.
۳ )‌ محل گرفتن تست :‌ تست pcr پرکاربرد ترین نوع تست در تشخیص بیماری کرونا می باشد که در بسیاری از مراکز مخصوص که برای گرفتن pcr در نظر گرفته شده اند صورت می گیرد.
اما امروزه به دلیل جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر ویرروس سامانه هایی مبنی بر ثبت درخواست انلاین تست در نظر گرفته شده است که شما با وارد کردن اطلاعات خود و ثبت درخواست متخصصان مربوطه به منزل شما فرستاده می شوند تا از شما تست pcr را بگیرند.
علاوه به سامانه شماره تماس هایی نیز وجود دارد که در صورت نیاز می توانید از انها استفاده کنید .
۴ ) زمان مشخص شدن نتیجه : معمولا بین بیست و چهار تا چهل هشت ساعت زمان نیاز است که تست شما نتیجه اش منتشر شود.
در ازمایش های حضوری به صورت چاپی و کتبی و در تست های منزل به صورت انلاین می توانید نتیجه تست خود را ببینید و در صورت مثبت بودن اقدامات لازم را انجام دهید تا هم با کسب بهبودی از انتشار این بیماری نیز جلوگیری کنید .

تست های pcr

علایم اصلی بیماری کرونا

علائم بیماری کرونا چیست ؟ همان طور که گفتیم بیماری کرونا را می توان از روی علائم رایجی که دارد نیز شناسایی کرد و بعد از مشاهده این علائم برای اطمینان تست کرونا داد.
برخی از مهم ترین علائم بیماری کرونا عبارت است از :‌ خستگی ، سرفه‌ ­ی خشک ، گلودرد ، تب ، کوفتگی و درد ، اسهال ، از دست دادن بویایی یا چشایی به طور ناگهانی ، سردرد ، ورم ، مشکلات پوستی بدون سابقه همانند جوش زدن پوست و … ، رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا ، به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس ( تنگی نفس ) ، درد یا فشار روی قفسه­ ی سینه ، از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم و … که سه مورد اخر از مهم ترین های انها می باشند.
شما در صورت مشاهده هر یک از این علائم مشکوک به بیماری کرونا هستید و باید قبل از منفی نشدن تست خود اقدامات لازم همانند مصرف دارو ، استراحت ، عدم حضور در تجمعات و … را انجام دهید.

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top