۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

دانشمندان با استفاده از پروتئین خاموش کننده RNA در کبد, چاقی و دیابت را در موش ها متوقف ساختند.

درمان جدید برای یک مشکل عمده در سلامت؟

 

چاقی و بیماری های مرتبط با آن، مانند دیابت نوع ۲ و بیماری کبد چرب، یک عامل مهم سلامت جهانی است، اما محققان در گزارش می دهند که مسدود کردن پروتئین RNA-silencing در کبد موش باعث می شود تا حیوانات از شرایط داشتن چربی و دیابت محروم شوند.

دکتر Takahisa Nakamura و همکارانش در مرکز پزشکی بیمارستان (Cincinnati Children’s Hospital Medical Center) از لحاظ ژنتیکی پروتئین Argonaute 2 (Ago2) را از کبد موش حذف کردند. پروتئین Ago2 خاموش شدن RNA را در سلول ها کنترل کرده و بر متابولیسم انرژی در بدن تأثیر می گذارد. دانشمندان گزارش می دهند که وقتی این پروتئین RNA را در کبد متوقف می کند، باعث کاهش سرعت سوخت و ساز بدن و توانایی کبد برای رژیم غذایی با چربی بالا می شود.

هنگامی که آنها Ago2 را از کبد موش حذف کردند، این حذف برای حیوانات سمی نبود، اما متابولیسم انرژی را تثبیت کرد. این امر به جلوگیری از چاقی و توسعه دیابت و بیماری چربی کبد که می تواند به شدت به ارگان حیاتی آسیب برساند کمک کرد تا مواد سمی از بدن از بین برود.

ناکامورا، محقق ارشد و عضو بخش بین الملل گفت: “اگر چه هنوز در اول راه هستیم، ولی ما پیشنهاد می کنیم که ممکن است کاربردهای مهمی برای یافته های ما در زمینه اختلالات متابولیک مزمن مانند دیابت، بیماری های کبدی چربی و سایر بیماری های مرتبط با چاقی وجود داشته باشد. این به ما اجازه می دهد تا رویکرد درمانی جدیدی را پیدا کنیم که باعث تغییر تعادل انرژی در چاقی و بیماری های مرتبط شود.

علم جدید

دانشمندان گزارش کرده اند که تحقیق در مرحله اولیه است. یافته های آنها هنوز نیاز به مطالعه و تایید بیشتری در مدل های آزمایشگاهی و توسعه یک درمان عملی برای مهار Ago2 در یک محیط بالینی برای بیماران دارد. اما مقاله فعلی پایه محکمی برای کار بعدی است.

منبع : https://www.sciencedaily.com/releases/2018/09/180910111249.htm

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top