۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

آزمایش ان آی پی تی چیست؟

یکی از مهمترین نوع آن آزمایش ان آی پی تی می باشد که می تواند بهترین راه برای رسیدن به جواب باشد. شما می توانید در هفته ده حاملگی برای این آزمایش اقدام کنید. تمامی این آزمایشات در آزمایش های تخصصی و زیر نظر افراد برجسته ای انجام می شود.
اکثر خانم ها می دانند که قبل از زایمان باید یک سری آزمایش و غربالگری های مختلفی را انجام دهند تا در هنگام برخورد با بیماری هایی در جنین بتوانند زودتر از به دنیا آمدن نوزاد جلوگیری کنند. بیشترین اختلالاتی که برای جنین ممکن است پیش بیاید اختلالان دی ان ای یا کروموزومی می باشد که می تواند یک بیمار سندرمی را به وجود بیاورد. بی شک هیچ پدر یا مادری دوست ندارد با همچنین فرزندی روبرو شود بنابراین باید قبل از آنکه دیر شود یک سری آزمایش ها را در دوران بارداری انجام داد.
بسیاری از بانوان از دادن آزمایش ان آی پی تی امتناع می کنند اما باید به یاد داشته باشیم که هزینه و زمانی که برای این کار می گذاریم برای سلامت فرزندمان می باشد. آرامش خیال ما از بابت فرزندمان به این آزمایشات بستگی دارد. در دنیای امروز که همه چیز را می توان پیشگیری کرد باید از همه این توانایی های علمی استفاده کرد و با باورهای غلط گذشته زندگی خود و کودک را به خطر نیندازیم.

بنابراین مجموعه آزمایشی در هفته دهم یا یازدهم بر روی مادر گرفته می شود که نمونه ای از خون مادر را آزمایش می کنند، زیرا برخی از ژن های کودک در خون مادر دیده می شود و می توان از طریق آنها به این موضوع پی برد. جالب اینجا است تا دو ساعت بعد از تولد کودک هیچ ژنی از کودک در خون مادر باقی نمی ماند و واقعا متحیر کننده می باشد.

کاربرد های مختلف آزمایش ان آی پی تی

در مورد کاربردهای مختلف آزمایش ان آی پی تی می توانیم اینگونه بگوییم که برای تشخیص هر نوع عقب ماندگی ذهنی یا اختلالات کروموزومی مناسب می باشد. حالا این اختلالات کروموزومی به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آنها باید زودتر از هفته ۱۶ بارداری تشخیص داده شود، زیرا بعد از هفته ۱۶ بارداری دیگر نمی توان از لحاظ قانونی و شرعی اقدام به سقط نمود، زیرا دیگر نفس و روح در جنین دمیده شده است و گناه محسوب می گردد.
این کاربردها را می توان اینگونه نام برد. اول برای تشخیص بیماری سندرم دان می باشد و شاید اصلی ترین مورد همین موضوع می باشد. اکثر این افرادی که منجر به سقط می شوند با این سندرم دان جنین را سقط می کنند که نتیجه اضافه بودن تنها یک کروموزوم در آنها خواهد بود. سندرم کلاین فلتر و سندرم ترنر نیز از دیگر بیماری هایی می باشد که می توان با این روش تشخیص داد.
یکی از مهمترین و شیرین ترین بخش و کاربردی که این آزمایش دارد تشخیص جنسیت کودک است یا اینکه می توان تشخیص داد چند قلو است. از همه مهمتر اینکه احتمال ۹۹ درصد راستی آزمایی دارد و این نتیجه اثبات شده می باشد.
دیگر اینکه این موضوع باعث می شود خیلی زودتر از آنچه که دیر شود این موضوع را تشخیص داد و اگر لازم باشد پزشک شما را به آزمایش های دیگری معرفی می کند.

آزمایش ان آی پی تی

چه کسانی باید آزمایش ان آی پی تی انجام دهند؟

سوال اینجا است که چه کسانی باید آزمایش ان آی پی تی را انجام دهند؟ آیا برای همه خانم های باردار لازم و ضروری می باشد؟ به طبع هر مادری دوست دارد از سلامت فرزند خود مطمئن شود بنابراین اگر بتوانید این آزمایش را همه انجام دهید یک نتیجه عالی خواهد داد. اما در میان همه مادران یکسری هستند که صددرصد باید این آزمایش را انجام بدهند که می توانیم آنها را اینگونه معرفی کنیم:
اگر پدر یا مادر اختلالات کروموزومی یا دی ان ای دارند حتما باید این آزمایش را انجام بدهند. یکی دیگر از موارد اینکه باید مادرانی که از سن سی سالگی گذشته اند این آزمایش را انجام دهند چرا که این گروه سنی در خطر هستند.
از دیگر گروه های پر خطر خانم هایی هستند که در داخل خانه و فامیل دارای چنین بیماری های هستند به طور مثال دارای سندرم دان می باشند که حتما باید این آزمایش را جدی بگیرند احتمال درگیری نوزاد آنان در برابر بقیه موارد خیلی بیشتر خواهد بود. اگر سابقه سقط دارید نیز باید این آزمایش را انجام دهید، زیرا هیچ جنینی بدون دلیل و عیب سقط نمی شود شاید مشکوک به این بیماری بوده است.

مزیت های آزمایش ان آی پی تی

به طور کلی برای اینکه بتوانیم از حال و سلامت کودک خود باخبر باشیم باید تمامی این آزمایشات را جدی بگیریم. غربالگری در دوران بارداری انواع مختلفی دارد و این تست فقط یکی از آنها به شمار می رود. از جمله مزیت هایی که این آزمایش ان آی پی تی دارد این است که شما خواهید فهمید نیاز به تست و آزمایش های مجددی دارید یا نه، اگر جنین شما سالم بود دیگر نیازی نیست که برای آزمایش های بیشتر و نمونه گیری از مایع پشت گردن کودک اقدام نمایید که ان نیز در نوبه خود دارای سختی هایی می باشد. همچنین دیگر لازم نیست که بخواهید هزینه های دیگری را برای این موضوع کنار بگذارید.
قیمت و هزینه های این موضوع کمی بالا می باشد اما در برخی از مواقع برخی از شرکت های بیمه حمایت هایی می کنند اما با هر قیمتی که باشد والدین برای سلامت زندگی خود این کار را انجام خواهند داد. پس از مزیت های مهم آن تشخیص بیماری، تشخیص جنسیت و اقدام به موقع می باشد.

آزمایش ان آی پی تی

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top