۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

نمونه گیری خون در منزل

نمونه گیری خون در منزل از بهترین روش ها برای آزمایش دادن است. امروزه با پیشرفت علم و پزشکی به راحتی می توان از طریق آزمایش های مختلفی میتوان بیماری های متعددی را شناسایی نمود. آزمایشات از طریق ادرار و خون گیری انجام می شود که بیشترین نوع ان را خون گیری تشکیل می دهد. در این روش پزشک می تواند برای هر بیماری و تشخیص نمونه ای از خون را به آزمایشگاه بفرستد و نتایج دقیقی از نوع بیماری به دست بیاورد. در این روش قدرت پزشک برای درمان بیشتر خواهد بود. اما در برخی از مواقع دیده می شود که فرد توانایی آن را ندارد که بتواند به خودی خود به محل آزمایشگاه مراجعه کند و در این صورت باید از وسیله های نقلیه مخصوص یا آمبولانس کمک بگیرند که کار را سخت تر می کند.
خوشبختانه امروزه سازمان هایی راه اندازی شده اند که می توانند برای این کار خدمات ارزنده ای به بیماران بدهند. این افراد برای نمونه گیری خون در منزل اقدام می کنند و می توانند برای هر بیماری اعم از زن و مرد این خون گیری را انجام دهند.
خوشبختانه این موضوع برای رفاه حال بیماران و حتی همراهان آنها نیز مناسب است و دیگر نیازی ندارند که به مراکز حضوری بروند و خون گیری را انجام دهند. بیشتر افراد این راه را می پسندند به خصوص در این ایام که کرونا موج می زند و افراد دوست ندارند به محیط هایی همچون بیمارستان یا آزمایشگاه ها بروند و می توانند برای آزمایش دادن از این سامانه کمک بخواهند و در داخل خانه به راحتی و بدون استرس و دل نگرانی اقدام به نمونه گیری نمایند.
این موضوع با استقبال کثیری از مردم روبرو شده است و حتی افرادی که سرپا هستند و می توانند به آزمایشگاه ها مراجعه کنند نیز این روش را بیشتر می پسندند چون کاری راحت تر می باشد و از هزینه و رفت و آمد زیادی می کاهد.

انواع مختلف آزمایش خون

آزمایش خون یکی از متداول ترین روش ها برای تشخیص هر بیماری می باشد که حتما هر فردی در طول عمر خود این موضوع را تجربه کرده است و به دلایل مختلفی اقدام به آزمایش دادن می کند. ما قصد داریم نمونه هایی از این موضوع را برای شما بازگو کنیم. البته انواع خیلی زیادی دارد که می توان آنها را بیان نمود اما ما فقط تعدادی از آنها را بیان می کنیم که رایج ترین آنها است.
یکی از نمونه های مهمی که اغلب خانم ها برای آن اقدام می کنند غربالگری بارداری می باشد که برای آنکه از وضعیت سلامت جنین خود آگاه شوند باید این موارد را انجام دهند تا هر گونه نقص در سلامت جنین را متوجه بشوند و در صورت نیاز اقدام به سقط جنین نمایند.
یکی دیگر از بیماری هایی که اغلب مردم درگیر آن هستند و نیاز دارند هر دو ماه آزمایش بدهند، بررسی تیٰروئید می باشد که با آزمایش متوجه می شوند چقدر دارو نیاز دارند. اما می توانیم یکی از معروف ترین نوع آزمایش را معرفی کنیم که برای میزان قند خون افراد نیاز است. متاسفانه برخی از افراد ناچار هستند به صورت روزانه قند خون خود را آزمایش بگیرند که با سختی بالایی همراه است.
انواع مختلف آزمایش خون در تعداد بالایی می باشد و می توان به هزاران نوع ان اشاره کرد که امروزه روز به روز در حال افزایش است و امروزه به لطف پیشرفت علم پزشکی پیشرفت بالایی داشته و به درمان و پیشگیری از بیماری های مختلفی کمک می کند و ما تنها به نمونه های ساده اما مهمی از آن اشاره نمودیم.

نمونه گیری خون در منزل

مزیت های نمونه گیری خون در منزل

همانطور که در قسمت های پیشین نیز اشاره کردیم برخی از افراد نمی توانند به راحتی به آزمایشگاه مراجعه نمایند که در این صورت از نمونه گیری خون در منزل استفاده می کنند. این نوع آزمایش دادن دارای مزیت های زیادی است. اینکه فرد بتواند بدون انکه از منزل بیرون برود آزمایش بدهد از هزینه و وقت زیادی صرفه جویی می شود.
یکی دیگر از مزیت هایی که نمونه گیری خون در منزل دارد این است که می توان در زمان مشخص شده ای که پزشک می گوید این آزمایش ها را انجام داد به شرط آنکه قبل از ‌آن با این مرکز در تماس باشید و وقت را اعلام کنید.
یکی از مزیت های دیگر نمونه گیری خون در منزل این است که افرادی که به منزل شما مراجعه می کنند بسیار مهربان و خبره هستند و بیمار بدون آنکه دردی حس کند خون گیری را انجام می دهند.
از مزیت های دیگر نمونه گیری خون در منزل برای خانم های باردار است. برخی از این خانم ها نیاز دارند که در بستر باشند و پزشک این اجازه را به آنها نمی دهد که تردد کنند و آنها می توانند برای انجام آزمایش از این سازمان کمک بگیرند و در داخل منزل این کار را انجام دهند.

مراحل گرفتن نمونه گیری خون در منزل

مراحل گرفتن نمونه گیری خون در منزل به شرح زیر می باشد:
ابتدا لازم است شما با این سامانه در ارتباط باشید. این ارتباط می تواند از طریق تلفن یا از طریق این سایت باشد. می توانید یک اکانت کاربری را در این سایت فعال کنید و از این طریق با این سایت همراه بمانید.
عد از این موضوع زمان و نوع آزمایش را اطلاع دهید. فرد مجرب و کارآزموده به منزل شما ارجاع داده می شود. برای خون گیری نیز تمامی مراحل را انجام داده به این صورت که ابتدا محل رگ گیری را مشخص کرده و با یک بازو بند بازو را بسته و اقدام به ضد عفونی کرده و پس از آن نیز اقدام به خون گیری می کنند و در نهایت با پر شدن محفظه کار به اتمام می رسد.
با توجه به تعداد آزمایش اندازه خون را مشخص می کنند. گاهی لازم است دو الی سه بار مخزن را پر کنند. بعد از اینکار نمونه به آزمایشگاه ارسال می شود و جواب از طریق سامانه اینترنتی به بیمار اطلاع داده می شود.
قبل از آنکه جواب تست در سامانه قرار بگیرد لازم است که هزینه پرداخت شود در غیر این صورت نمی توانید جواب تست را ببینید.
اگر در هر صورت مشکلی برای دیدن جواب تست داشتید آن را از کامپیوتر دیگری ببینید شاید مشکل از اندروید شما باشد. مرورگری که نیاز دارید فایرفاکس می باشد. تمامی این کارها در زمان مشخص شده ای انجام می شود و هیچ گونه اتلاف وقتی نمی بینید و می توانید به سادگی در منزل نمونه گیری خون داشته باشید.

نمونه گیری خون در منزل

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top