۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

مزیت های تست های pcr

 تست های pcr چیست ؟ تست های pcr چه مزیت هایی دارد ؟ آزمایش های مختلف تشخیص کرونا کدام ها هستند ؟ بهترین ازمایش برای تشخیص کرونا کدام ازمایش است ؟ چگونه باید درخواست تست کرونا را ثبت کنید ؟ هزینه های تست کرونا چقدر است ؟ شرایط تست کرونا در منزل چگونه است ؟ و … سوالاتی می باشد که قرار است در این مقاله به بررسی انها بپردازیم .
امروزه با انتشار ویروس کرونا و همه گیر شدن ان یکی از مهم ترین استرس و نگرانی افراد این است که مبتلا به این بیماری شوند. راه های مختلفی برای اگاه شدن از ویروس کرونا وجود دارد، اولین و مهم ترین عواملی که با استفاده از انها می توان فهمید، از طریق علائم شایع این بیماری است که عبارت است از :
تب ، سرفه‌­ی خشک ، خستگی ، اسهال ، کوفتگی و درد ، گلودرد ، سردرد ، ورم ، از دست دادن بویایی یا چشایی به صورت ناگهانی ، جوش زدن پوست یا رنگ­ پریدگی انگشتان دست و پا و کل بدن ، از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم ، به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس ، درد یا فشار روی قفسه­ ی سینه و … که سه مورد اخر از مهم ترین انها می باشد که با داشتن این علائم شما باید مشکوک شوید چون ممکن است که شما دچار بیماری شده باشید.

تست های pcr
در این شرایط است که باید خود را قرنطینه کنید تا در صورت الوده بودن به بیماری ان را به افراد دیگر متقل نکنید و حتما برای اطمینان باید تست کرونا دهید.
تست های کرونا نیز دارای انواع مختلف می باشند که شما می توانید از انها برای تشخیص ویروس کرونا استفاده کنید. برخی از مهم ترین تست های کرونا عبارت است از :
تست تشخیص عفونی یا همان پی سی آر ( pcr ) که موضوع این مقاله است و در ادامه توضیح خواهیم داد ، تست آنتی بادی ، تست آنتی ژن که بیشتر در ایران و سراسر جهان از این نوع تست ها استفاده می کنند .
همان طور که گفتیم تست های pcr یا همان تست های تشخیص عفونی از مهم ترین روش های تشخیص بیماری کرونا می باشند. در این روش یک سوآب پنبه ای که اندازه ان ۱۵ سانتی متر می باشد را درون هر دو طرف بینی فرد قرار می دهند و برای ۱۵ ثانبه ان را تکان داده و حرکت می دهند.
البته توجه داشته باشید که با این حرکت درد انچنانی به فرد تحمیل نمی شود . بعد از این حرکات سوآب به یک آزمایشگاه برای انجام ازمایشات لازم بر روی مواد داخل بینی فرستاده می شود.
این تست هم در مراکز مربوطه و هم به صورت تست در منزل انجام می شود که برای هر دو باید درخواست خود را ثبت کنید .
برخی دیگر از روش های استفاده از سوآب در بخش های دیگر همانند دهان و حلق ، وسط حفره ی بینی ، جلوی حفره ی بینی می باشد که بنا به درخواست پزشک ممکن است از این قسمت ها نمونه گیری شود. این تست ها تا حدود زیادی دقیق می باشند و در کمترین زمان در دسترس هستند .

تست های pcr

 تست های pcr و آزمایش های مختلف تشخیص کرونا

آزمایش های تشخیص کرونا می تواند به صورت های مختلف انجام گیرد. یکی از شایع ترین روش ها که در قسمت های قبل هم به انها اشاره کردیم عبارت است از تست تشخیص عفونی یا همان پی سی آر ( pcr ) ، تست آنتی بادی و تست آنتی ژن می باشد.
در رابطه با تست تشخیص عفونی یا همان پی سی آر ( pcr ) در قسمت قبل توضیحاتی را ارائه دادیم.  تست انتی بادی به صورتی است که بر روی خون یا آنتی بادی ( سرولوژی ) شما انجام میگیرد. در این تست ها به دنبال آنتی بادی ها می گردند، زیرا بدن در صورت درگیری با این ویروس شروع به تولید انتی بادی می کند، زیرا که بدن شما آنتی بادی ها را در زمان ابتلا به عفونت می سازد و کرونا نوعی بیماری عفونی است .
نوع دیگر تست ها که مبتنی بر ژن ها هستند نیز از دیگر روش ها برای تشخیص کرونا است .
بهترین تست ، تست تشخیص عفونی یا همان پی سی آر ( pcr ) می باشد  و همچنین امروزه کیت های تشخیص کرونا نیز ایجاد شده اند که می توان از انها نیز استفاده کرد و در کمترین زمان از بیماری اگاه شد .

تست های pcr

نحوه ی درخواست تست کرونا

درخواست تست کرونا به چه صورت باید انجام گیرد ؟ در صورت داشتن علائم کرونا ک مهم ترین انها از دست دادن توانایی حرکت یا تکلم ، به سختی نفس کشیدن یا کم ­آوردن نفس ، درد یا فشار روی قفسه­ ی سینه ، از دست دادن بویایی یا چشایی به صورت ناگهانی می باشد، شما باید تست کرونا دهید که مهم ترین انها عبارت است از تست تشخیص عفونی یا همان پی سی آر ( pcr ) ، تست آنتی بادی ، تست آنتی ژن ، کیت های تشخیص کرونا .
شما برای اینکه بتوانید  تست کرونا بدهید باید به بخش های درمانی مخصوص که تست کرونا را میگیرند مراجعه کنید که این روش به دلیل اینکه ممکن است شما الوده باشید و در مسیر، دیگران را نیز درگیر کنید پیشنهاد نمی شود.
به همین دلیل برای جلوگیری از این خطرات راه تست خانگی ایجاد شد که برای این کار سامانه و سایت هایی را طراحی کرده اند که با وارد شدن و دادن اطلاعات دقیق و علائم خود درخواست خود را نسبت به تست کرونا در منزل ثبت می کنید.
البته شماره تماس نیز برای افرادی که به سایت ها دسترسی ندارند ایجاد شده است که با تماس میتوانند درخواست خود را ثبت کنند. همجنین پاسخ این تست ها نیز بعد از حداکثر ۴۸ ساعت به شما داده خواهد شد.

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top