۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

آزمایش غربالگری سه ماه اول

شما این آزمایشات را باید حتماً قبل از این که نوزاد به سن خاصی برسد انجام دهید. معمولاً این آزمایش توسط آزمایشگاه و سونوگرافی انجام می شود و بهتر است که حتما این غربالگری را انجام دهید چرا که به خاطر نارسایی هایی که ممکن است جنین داشته باشد به مادر توصیه می شود که حتما آزمایش غربالگری سه ماه اول را انجام بدهید تا هیچ عنوان به چاره جنین دچار مشکل نشود.
این آزمایش در بسیاری از کشورها انجام می‌شود و تضمین سلامت جنین با آزمایش مادر مطمئن خواهد شد که جنین سالمی دارد و دوران بارداری خود را بدون نگرانی سپری می‌ کند. بهتر است این آزمایش را در مکان‌ های معتبر انجام بدهید تا از آزمایش خود اطمینان داشته باشید.
این آزمایش چند سالی است که در کشور ما انجام می شود تا سلامت جنین مشخص شود. با انجام آزمایش غربالگری آمار کودکانی که دچار مشکل هستند بسیار پایین آمده است و هزینه کشور را تا حدود زیادی پایین خواهد آورد چرا که کودکان نارس هزینه زیادی را هم به خانواده و هم بر کشور متحمل خواهند کرد.
پس بهتر است حتماً تمامی مادران این غربالگری را انجام دهند تا خدای نکرده هیچ جنینی دچار مشکل نشود و تمامی جنین ها سالم و سلامت به دنیا بیایند هر چند که اگر هم این آزمایش دچار مشکل باشد پزشکان شما را به آزمایش های تکمیلی مراجعه خواهند داد تا به هیچ عنوان جنینی بدون دلیل سقط نشود.

غربالگری سه ماه اول

دلیل انجام غربالگری سه ماه اول

انجام غربالگری سه ماه اول دلایل بسیار زیادی دارد. یکی از برجسته‌ترین دلایل غربالگری سه ماهه اول این است که اگر شما این غربالگری را انجام ندهید ممکن است چنین شما خدای نکرده دچار بیماری سندروم داون باشد. اگر کودک مشکل داشته باشد برای مادر و جنین بسیار مشکل ساز خواهد بود پس بهتر است که حتما این آزمایش غربالگری را به صورت کامل انجام دهید.
این غربالگری برای تمامی مادران توصیه می شود و شرایط سنی خاصی ندارد و برعکس غربالگری سوم که تنها مادران بالای ۳۰ سال فرستاده می شوند و معمولاً مادران جوان به غربالگری سوم فرستاده نمی شوند. انجام این غربالگری توسط پزشکان حاذق انجام می‌شود.
برای انجام این غربالگری حتماً به مکان معتبری بروید چرا که اگر سونوگرافی دقت لازم را نداشته باشد ممکن است به شما جواب اشتباه بدهند و این جواب ممکن است هزینه های زیادی را به مردم تحمیل نماید.

آمادگی های لازم برای آزمایش غربالگری

برای آزمایش غربالگری بهتر است آمادگی هایی را انجام دهید تا وقتی به این مراکز می روید دچار مشکل نشوید. این آزمایش بنابر درخواست پزشک انجام می شود و حتماً باید پزشک معالج شما این آزمایش را در دفترچه پزشکی شما بنویسد تا آزمایشگاه ها این کار را برای شما انجام دهند. باید آزمایش و سونو گرافی به طور همزمان انجام شود چرا که اگر بین اینها وقفه بیفتد آزمایش بدست آمده هیچ گونه ارزشی ندارد و باید آن را دور بریزیم چراکه زمانی ارزش پیدا می‌کنند که با هم گرفته شود.
آزمایشات غربالگری در بسیاری از آزمایشگاه های معتبر سراسر کشور انجام می‌ شود و بهتر است قبل از این که آزمایش را انجام  دهید هیچ گونه استرسی نداشته باشید تا آزمایش به درستی انجام شود. این آزمایش توسط بهترین آزمایشگاه های سراسر کشور انجام می‌شود .به تمامی خانم های باردار توصیه می کنیم حتما در هفته یازدهم تا سیزدهم به آزمایشگاه مراجعه کنند و  آزمایش را انجام دهند چرا که اگر خدایی نکرده فرزند آنها دچار مشکلی باشد خسارات جبران ناپذیر را به آنها متحمل خواهد شد.
بیشتر آزمایش این مرحله مربوط به بیماری سندروم دان است که جنین دچار این بیماری نقص مادرزادی نباشد. معمولاً این آزمایش را پزشک معالج افراد انجام می دهد و بیشتر  توسط پزشک زنان انجام می شود.

غربالگری سه ماه اول

مزیت های غربالگری سه ماه اول

یکی از مهمترین غربالگری های انجام شده توسط مادران باردار، غربالگری سه ماه اول است.  بهتر است حتما غربالگری سه ماهه اول را انجام دهید چرا که نقش بسیار مهمی در سلامت جنین دارد و به شما می‌گویند که آیا جنین شما سالم  است یا خیر ، چرا که در این زمان جنین رشد لازم را هنوز نکرده و اگر خدای نکرده مشکلی باشد به راحتی می‌توان مجوز سقط جنین را گرفت.
همچنین از مهم‌ترین ناهنجاری هایی که در سالهای گذشته بسیار برای خانواده‌ها اتفاق افتاده است بیماری سندروم داون می باشد که باعث می شود جنین دچار مشکل باشد و این امر ممکن است باعث شود که خانواده‌ ها تا آخر عمر از بیماری فرزند خود رنج ببرند. پس حتماً به غربالگری سه ماه اول بروید.
آزمایش غربالگری را در هر جایی انجام ندهید و در مراکز معتبر  انجام دهید چرا که اگر آزمایشگاه و سونوگرافی در تشخیص خود دچار اشتباه شود.

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top