۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

تست کرونا در منزل چگونه است؟

امروزه با توجه به انتشار و گسترش روز به روز بیماری کرونا یکی از مهم ترین خدماتی که تقریبا تمام کشور های دنیا از جمله کشور خودمان برای مقابله با این بیماری ارائه می دهند ، این است که اگر فردی دارای علائم رایج کرونا باشد، یعنی مشکوک به این بیماری باشد بهتر است در خانه بماند و با وارد شدن به سامانه های تعیین شده و همچنین با شماره تماس های مربوطه تماس بگیرد و درخواست خود را مبنی بر گرفتن تست کرونا در خانه ثبت کند. پس از ثبت درخواست این مراکز در کمترین زمان ممکن افراد متخصص مربوطه را برای گرفتن تست کرونا از شما به محل مورد نظر اعزام می کنند و از شما تست کرونا را می گیرند و بعد از ان نتیجه تست را برای شما به صورت انلاین ارسال می کنند .
این تست حتی برای کسانی که به این بیماری مبتلا شده اند و در خانه روند درمان خود را پیش گرفته اند برای اینکه مشخص شود ویروس از بدن انها خارج شده است و بهبود یافته اند نیز صورت می گیرد.
تست کرونا در منزل
اگر بخواهیم به برخی از مهم ترین علائمی که نشان می دهد شما مشکوک به بیماری کرونا هستید اشاره کنیم مهم ترین انها عبارت است از :
۱ ) تب و لرز .
۲ ) تنگی نفس یا دشواری تنفس. در حالت کلی اختلال در دستگاه های تنفسی بدن .
۳ ) درد بدن .
۴ ) اسهال یا استفراغ و اختلال در دستگاه گوارش .
۵ ) از دست رفتن حس چشایی یا بویایی .
۶ ) سرفه خشک و شدید .
۷ ) ناتوانی در بیدار شدن یا بیدار ماندن یا در حالت کلی خستگی و کوفنگی بدن .
۸ ) سرگیجه های شدید بی‌ سابقه .
۹ ) درد مداوم یا احساس فشار در سینه و …
که شما در صورت مشاهده هر یک از انها بهتر است از حضور در جمع های شلوغ خودداری کنید و هر چه زود تر با مراجعه به پزشک و انجام تست کرونا از الوده شدن خود به این بیماری و یا پاک بودن بدن خود اطمینان حاصل فرمایید .

کیت های تشخیص تست کرونا

تشخیص تست کرونا می تواند توسط کیت های تشخیص تست کرونا صورت گیرد. این کیت بعد از انشار بیماری کرونا در سال ۲۰۱۹ در جهان با تلاش محققان تولید شد و در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفت. در ایران نیز بعد از وارد شدن این بیماری در بهمن سال ۹۸ ،‌ کیت های تشخیص کرونا توسط شرکت های مرتبط ساخته شد که توانست مورد تایید وزارت بهداشت قرار بگیرد.
کیت های کرونا دارای انواع مختلف می باشد که هر کدام به گونه ای انجام میگیرند و با توجه به ان مشخص می شود که فرد به بیماری مبتلا شده است یا خیر .
تست کرونا در منزل
در سراسر دنیا حتی کیت هایی طراحی وساخته شده است که به کیت های خانگی معروف می باشند که با استفاده از انها در خانه مشخص می شود که فرد کرونا دارد یا خیر . نحوه کار انها نیز به این گونه است که کافی است کیت را داخل بینی به اندازه ۳ تا ۴ سانتی متر ببرید و سپس ۵ بار روی مخاط انتهای بینی بچرخانید و منتظر باشید که کیت مشخص کند که بدن شما درگیر بیماری است یا خیر .
این کیت ها با یک نوار ( منفی ) یا دو نوار ( مثبت ) نتیجه را به شما نشان می دهند . استفاده از این کیت ها می تواند در سرعت تشخیص بیماری و انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از ان جلو ببرد که این سرعت می تواند در راه مقابله با این بیماری بسیار پر سود و با اهمیت باشد، زیرا اگز فردی در زودتر به بیماری خود پی ببرد می تواند اقداماتی همچون قرنطینه را اجرا کند و از الوده شدن افراد دیگر جلوگیری کند .

نحوه انجام تست کرونا در منزل

انجام تست کرونا در منزل به این گونه می باشد که شما با مشاهده هر گونه علائم که مشکوک به بیماری کرونا می باشد می توانید به سامانه های معرفی شده برای ثبت درخواست رفته و در محیط مورد نظر با پر کردن فرم و ثبت اطلاعات و علائم مورد نظر خود منتظر اعزام افراد به محل ثبت شده توسط شما باشید. این افراد با گرفتن تست کرونا از شما در منزل نتیجه را به صورت انلاین در کوتاه ترین زمان ( حداکثر چهل و هشت ساعت ) به شما ارائه خواهند داد.
تست-کرونا-در-منزل-
همچنین شماره تماس هایی برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند نیز تعیین شده است. در این شرایط می توانید با ان شماره ها تماس گرفته و وضعیت خود را به کارشناسان مربوطه گزارش دهید .
انجام تست کرونا در منزل دارای مزیت های زیادی می باشد که به مهمترین انها اشاره می کنیم . عبارت هستند از :
۱ ) باعث می شود که اگر فرد مبتلا به این بیماری می باشد ، در طول مسیری که خود را به محل مورد نظر می رساند افراد دیگر را الوده نکند .
۲ ) باعث افزایش تعداد تست در روز می شود و از شلوغی و ازدحام در محل های تست کرونا جلوگیری میکند .
۳ ) اگر فردی به بیماری کرونا مبتلا است می تواند خیلی سریع توسط این تست ها از بیماری خود با خبر شود و با انجام اقدامات لازم از انتشار این بیماری جلوگیری کند. حتی بسیاری از افرادی که حال وخیمی ندارند و نیاز به پزشک نیز ندارند می توانند خود را در خانه با انجام نکات مربوط به کرونا درمان کنند .
پس بهتر شما با رعایت موارد بهداشتی که کارشناسان به همه پیشنهاد می دهند خود را در مقابل این بیماری پاک نگه دارید. اما اگر باز هر یک از علائم شدید کرونا نظیر سرفه خشک ،‌ خستگی بدن ،‌تنگی و سختی در نفس کشیدن و … که در قسمت قبل به طور کامل انها را ذکر کردیم مشاهده کردید سریعا سعی کنید تست کرونا را انجام دهید تا از بیماری خود مطلع شوید و هر چه سریع تر راه درمان را پیش بگیرید .

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top