۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

اهمیت آزمایش سل فری

امروزه آزمایش سل فری نیز بر روی جنین انجام می شود که نتایج این آزمایشات اهمیت بالایی در به دنیا آمدن یا سقط شدن جنین دارد. بارداری یکی از دوران های مهمی می باشد که سلامت جنین به آن وابسته است و این دوران در بزرگسالی و زندگی شخص و مادر نیز اهمیت خیلی بالایی دارد. از این رو در این دوران باید مراقبت های زیادی را انجام داد. به این صورت که امروزه پزشکان برای این دوران سخت گیری های زیادی را انجام می دهند که نتیجه خوبی را داشته است و می بینیم که کودکان سالمی به دنیا می آیند و آمار به دنیا آمدن کودکان مشکل دار هر روز کاسته می شود که این موضوع بسیار مورد توجه افراد می باشد.
با این توضیحات می توانیم بفهمیم که اهمیت آزمایش سل فری و غربالگری در چه چیزی می باشد. برای آنکه مادر از سلامت فرزند خود اطمینان داشته باشد همواره در تلاش است بهترین روش ها را انجام دهد.
علاوه بر آزمایش های مرسومی که از گذشته بوده است امروزه آزمایش سل فری نیز بر روی جنین انجام می شود که نتایج این آزمایشات اهمیت بالایی در به دنیا آمدن یا سقط شدن جنین دارد. قطعا هیچ مادری دوست ندارد که کودکی بیمار به دنیا بیاورد که هم خود با دیدن فرزندش غمگین شود و هم کودک با شرایط سختی به زندگی خود ادامه بدهد، بنابراین اهمیت خیلی زیادی دارد که مادر در زمان مقرر شده ای که پزشک یا ماما تعیین می کند به این آزمایش ها تن بدهد.
مادرانی که نیاز اساسی به این آزمایش دارند به این صورت هستند: مادرانی که بالایی ۳۵ سال دارند، مادرانی که سابقه سقط دارند و مادرانی که در فامیل خود افرادی بیمار به خصوص دارای سندرم دان دارند حتما باید این آزمایشات را انجام دهند. حتی مادرانی که هر کدام از این شرایط را نیز ندارند برای احتیاط بیشتر بهتر است این موارد را انجام بدهند.

آزمایش سل فری

شرایط انجام آزمایش سل فری

انجام آزمایش سل فری در این سال ها در کشور انجام می شود و از طریق نمونه گیری خون صورت می پذیرد. در این روش از مادر خون گیری می شود، زیرا برخی از سلول های جنین در خون مادر وجود دارد که نواقص در جنین را به خوبی نشان می دهد به همین سبب به این روش این کار را انجام می دهند.
مادران با شرایط خاصی باید این کار را انجام دهند. اولین شرطی که باید داشته باشند این است که جنین به سن ده هفتگی رسیده باشد که در این صورت این آزمایش منطقی می باشد.
قبل از این کار باید تمامی غربالگری هایی که برای قبل از سن بارداری می باشد انجام داده باشند. اما اگر این موارد را نیز انجام نداده اید می توانید برای این آزمایش نیز اقدام کنید.
یکی از مهمترین شرایط این است که مادر حتما باید به مراکزی معتبر مراجعه کند و به یک متخصص ماما مراجعه نماید تا سلامت جنین به خطر نیفتد. این آزمایش در کشور انجام می شود و برای جواب دهی معمولا به کشورهای دیگری ارسال می شود. جواب این آزمایش به مدت دو هفته ارسال می شود.
با مشورت با یک ماما می توانید تمامی شرایط و مراقبت های لازم را بیاموزید و این دوران را به سلامتی سپری کنید. این را به یاد داشته باشید که در هفته نه و ده حتما برای آزمایش بروید، زیرا در مواقعی دیده می شود که سن بارداری بالا می رود و دیگر نمی توان کودک را سقط نمود و با عیب مادرزادی به دنیا می آید.

قیمت آزمایش سل فری

قیمت آزمایش سل فری از تمامی مراحل غربالگری گرانتر می باشد و در مواردی خاص باید انجام شود. در زمانی که بقیه غربالگری های قبلی مشکوک باشند و نشان دهنده خطر برای جنین باشد حتما باید این هزینه را پرداخت و این آزمایشات را به کار برد.
از آنجایی که بیمه به آن تعلق نمی گیرد هزینه های زیادی را برای آن باید پرداخت. اما قیمت این آزمایش نباید مانع از انجام این تست شد زیرا ممکن است کودکی با نواقص مادر زادی به دنیا بیاورید که پیامدهای آن بسیار گرانتر خواهد بود.
گاهی بخاطر بالا بودن هزینه، این آزمایشات انجام نمی شود که در نتیجه کار خوش آیندی نمی باشد. این موضوع را نیز از یاد نبرید که علاوه بر این هزینه باید هزینه های پزشک و نمونه گیری را نیز پرداخت نمایید.
مراکز مختلفی در کشور هستند که هزینه های کمتری را بابت ویزیت و نمونه گیری می گیرند که کمک زیادی به خانواده ها می شود. امید است که هیچ مادری نیاز به هزینه کردن های گزاف برای این موضوع را نداشته باشد. اما با هزینه کردن و انجام این نوع آزمایشات خیالی راحت در مورد سلامت فرزند خود خواهید داشت.

آزمایش سل فری

آزمایش سل فری به چه دلیل انجام می شود؟

با توجه به توضیحاتی که دادیم به خوبی می دانیم که آزمایش سل فری به چه دلیل انجام می شود و چرا مهم می باشد. همه مادران دوست دارند فرزندی سالم داشته باشند و این موضوع مستلزم هزینه های مختلفی می باشد. در بسیاری از مواقع دیده شده است که کودم با سندرم دان، سندرم ادواردز، سندرم ترنر گرفتار است که تعداد کروموزومی این کودکان با دیگر افراد متغیر است.
در این آزمایش دی ان ای جنین مشخص می شود و به راحتی می توان به اطلاعات زیادی پی برد. برای این کار می توانید به مراکز قانونی و پزشکی بروید که برای این کار راه اندازی شده اند. در این مرکز افراد متخصص به خوبی پیگیر کارهای شما هستند و نتایج آزمایشات را در لحظه برای شما اطلاع می دهند تا اگر نیازی به سقط باشد هر چه زودتر این کار را انجام دهید.
این موضوع را نیز باید بدانید که اگر دیر به جواب اصلی برسید و سن بارداری بالا برود دیگر مراکز قانونی حق سقط را ندارند و کار غیرقانونی و شرعی به حساب می آید. بنابراین از اول حاملگی خود با یک ماما همراه باشید تا او بتواند به خوبی تمامی اطلاعات را به شما انتقال دهد و نیازی نداشته باشید که خودتان به دنبال این اطلاعات و فعالیت ها باشید.

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top