۰۱۱-۳۳۴۱۱۱۰۳-۵ | contact@fajrlab.com
mobile logo

آزمایش کرونا در منزل

آزمایش کرونا در منزل به چه صورت می باشد ؟ ایا امکان انجام آزمایش کرونا در منزل وجود دارد ؟ و … سوالاتی می باشد که امروزه در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد، زیرا که امروزه یکی از مهم ترین دغدغه افراد بیماری کرونا می باشد و همه در ترس این هستند که ایا به این بیماری مبتلا شده اند و یا نشده اند . بیماری کرونا دارای برخی از علایم شایع می باشد که بین افرادی که به کرونا مبتلا شده اند دیده شده  است.

بسیاری از افراد با مشاهده این علائم گمان می کنند که به بیماری کرونا مبتلا شده اند. مهم ترین انها عبارت است از : تب ، سرفه خشک ، خستگی بدن ، درد عضلات مختلف بدن ، گلو درد شدید ، اسهال و اختلال در دستگاه گوارشی ، سردرد های شدید ، از دست دادن حس های بویایی و چشایی و …  از علامت های خطر برای افراد می باشد، به طوری که با مشاهده این علایم در خود باید در خانه بمانید تا اگر به این ویروس مبتلا شده اید به دیگران انتقال ندهید و با مراکز مربوطه تماس بگیرید. زیرا امروزه امکان گرفتن تست کرونا در خانه برای افراد مشکوک وجود دارد.

مامورین مربوطه به ادرسی که شما می دهید خواهند امد و از شما تست کرونا را خواهند گرفت تا شما اطمینان پیدا کنید که به این بیماری مبتلا شده اید یا خیر . پس شما می تونید در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا با استفاده از سامانه ها و اپ های انلاین و حتی با استفاده از تماس تلفنی درخواست خود را ثبت کنید و منتظر افراد اعزام شده بمانید. این افراد در کمترین زمان ممکن به محل مورد نظر اعزام می شوند و با نمونه گیری رایگان از شما جواب تست را تا ۴۸ ساعت بعد از نمونه گیری از طریق سامانه ها و یا پیامک به شما ارسال خواهندکرد .

آزمایش کرونا در منزل

بهترین زمان برای تست کرونا

تست کرونا برای افراد دارای علائم است که از مبتلا شدن و یا نشدن اطمینان پیدا کنند. همچنین برای افرادی که به ویروس مبتلا شده اند و پس از بهبودی میخواهند از خارج شدن این ویروس از بدن خود مطمئن شوند نیز مهم است. اما مسئله ای که مطرح است این می باشد که بهترین زمان برای تست کرونا چه موقع می باشد. در واقع بهترین زمان برای اطمینان از خارج شدن ویروس سه الی چهار هفته پس از نشانه های اولیه بیماری می باشد .

آزمایش آنتی بادی چیست؟

آزمایش آنتی بادی چیست ؟ در واقع ازمایش آنتی بادی ازمایشی است که در ان از خون شما نمونه برداری می شود و سپس سطح آنتی بادی های نمونه خون شما را مشخص و اندازه گیری می کند. انتی بادی ها نوعی پروتئینی می باشند که در صورتی در بدن ایجاد می شوند که بدن شما با ویروسی درگیر باشد، در این شرایط بدن شما برای افزایش ایمنی خود شروع به تولید این پروتئین می کند .

آزمایش کرونا در منزل

این آنتی بادی می تواند از شما در مقابل عفونت ها و همچنین دویروس ها محافظت کند و همچنین نمی گذارد که شما دوباره به ویروس و یا عفونت مبتلا شوید . شاید از خود بپرسید که از تست آنتی بادی در چه زمان هایی و به چه هدفی استفاده می شود ؟ در جواب باید بگوییم که معمولا از این تست زمان هایی استفاده می شود که :

۱ ) در صورتی که بدن شما نیاز به واکسن تقویت کننده دارد .

۲ ) برای این که مشخص شود که واکسنی که شما قبلا تزریق کرده اید به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند یا خیر .

۳ ) برای مشخص شدن قدرت ایمنی بدن در مقابل بیماری هایی مانند لوپوس اریتماتوی سیستمیک (SLE) و دیگر بیماری ها .

۴ ) امروزه برای بیماری کرونا نیز از این نوع تست ها استفاده می شود، اما این روش برای مشخص شدن اینکه فرد به کرونا مبتلا است یا خیر پیشنهاد نمی شود زیرا اولا به طور میانگین بدن افراد بعد از یک تا سه هفته بعد از این که عفونت یا ویروس وارد بدن شد شروع به تولید آنتی بادی می کند. به همین دلیل نمی تواند پاسخ صحیحی دهد. مگر زمان هایی که آزمایش ابتلا به ویروس به تأخیر افتاده باشد.

رزرو تست و آزمایش کرونا در منزل چگونه است؟

رزرو تست کرونا در منزل میتواند از طریق سامانه های انلاینی که ساخته شده است و یا اپ های انلاین و همچنین شماره تماس های مشخص شده صورت بگیرد.در صورت مشاهده علایم کرونا در خود یا اطرافیانتان با کارشناسان مربوطه ارتباط بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید.

انها در کمترین زمان افراد را برای گرفتن تست کرونا از شما به محل اعزام خواهند کرد و جواب تست نیز حداکثر تا ۴۸ ساعت اینده به شما داده خواهد شد .

آزمایش کرونا در منزل

اشتراک
اشاره به موضوع
guest

۰ دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
دیدن همه‌ی نظرات

راهنمای مراجعین

ساعات کاری

شنبه تا چهارشنبه ۶صبح-۷عصر
پنجشنبه ۶صبح-۴عصر

 جوابدهی از ساعت ۴عصر  الی ۷ شب

 ۰۱۱۳۳۴۱۱۱۰۳-۵

آدرس آزمایشگاه

آدرس آزمایشگاه فجر در نقشه

آدرس : ساری، ابتدای بلوار کشاورز، جنب پل شهید سردار نبوی، ساختمان دکتر مهدوی

آخرین مقالات پزشکی برای مراجعین

Go to Top